Amatőr írás

Előző bejegyzéseimben már megemlítettem, hogy miért is kezdtem írni. Nos, az írás csodálatos, igen, jótékony hatással van az emberre (főleg, ha valaki azért kezd bele, mert tényleg ezt szeretné csinálni), de emellett kemény munka is. Az agyad, a gondolataid nem állnak le egészen addig, amíg papírra nem viszed azt, amit elképzeltél. Ez viszont a legnehezebb és legfrusztrálóbb része az egésznek.

Nem kell ahhoz hivatásos írónak lenni, hogy megviseljen az írás. Testileg, lelkileg. Persze, nekünk nem kell azon izgulni, hogy betartsuk a határidőket, nem "kell" ezzel foglalkoznunk, de amikor az ember belülről érzi azt a késztetést, hogy márpedig írni kell, akkor írni kell. És írunk. Az első pár oldal után azonban rájövünk, hogy ez így nagyon nem oké. Elolvasva egészen amorf mondatok köszönnek vissza, és mintha a cselekménnyel is problémák lennének. Ekkor pedig mihez tudunk kezdeni? Semmihez. Nem tudjuk elővenni a főiskolás jegyzeteinket, nem tudjuk felidézni a tanultakat, hiszen soha életünkben nem tanultunk semmit az írásról. "Írni könnyű", mondják sokan, de ez nem így van, írni igen is nehéz, főleg háttértudás nélkül.

Amikor elkezdtem az első regényemet, csak is a saját szórakozásom miatt tettem. Unatkoztam, de az agyam járt, le kellett valamivel foglalnom magam. Amikor eljutottam egy bizonyos szintig, úgy 100-150 oldalig, rájöttem, hogy hiába csak magamnak írok, ha már elkezdtem, miért ne csináljam jól? Vagy legalábbis elfogadható szinten. Így hát fogtam magam és fejest ugrottam az internet sötét bugyraiba. Tudom, nem onnan kell megtanulni írni, de nagyon is sok segítséget kaphat az ember. Persze, nem kimondottan a magyar oldalakra gondoltam, mivel a témával kapcsolatos kereséseim döntő százaléka a Gyakorikérdések.hu-ra vezetett. Így ezekkel gyorsan fel is hagytam. Azonban Pinteresten és egyéb oldalakon, blogokon keresztül rátaláltam pár egészen érdekes olvasmányra, ami tényleg segíthet egy amatőr írónak elindulni. Nekem segített, mert eljutottam egy olyan szintre, hogy már meg merem mutatni az írásaimat másoknak is, nem kell szégyellnem, valamint mondhatom azt, hogy írtam 4 regényt, mert már tudom, hogy mit is jelent ez. Idővel talán még jobbak lesznek, és aztán még jobbak. :)